Dag 2 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 2 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 2 - San Francisco

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

We moesten alweer vroeg opstaan (half 7) zodat we op tijd waren voor de boot naar Alcatraz. De boot lag op Pier 33, en in plaats van lopen kozen we dit keer voor een UBER, een soort particuliere taxi die goedkoper is dan gewone taxi's en voor ons gevoel ook sneller. We hebben op de pier nog even ontbeten (met appels van omgerekend €1,50 per stuk) en gingen toen op de boot naar Alcatraz. Er staat een harde wind in de Bay van San Francisco, waardoor het wel een beetje fris was op de boot. Op Alcatraz Island ben je vrij om bijna het gehele eiland te verkennen (alleen op sommige plekken niet in verband met de flora en fauna). Bij elk uitstekend steentje staat een bordje of een Amerikaan die je vriendelijk verzoekt om uit te kijken waar je loopt. Dit is niet (alleen) uit aardigheid, maar vooral om te voorkomen dat ze letselschadeadvocaten op hun dak krijgen als je je bezeert. We hebben eerst een film over Alcatraz gekeken van Discovery Channel. Na die film gezien te hebben zijn we over het hele eiland gelopen. Bij het celgebouw stond in eerste instantie een rij, maar dit kwam omdat per persoon een audiotour werd uitgereikt in een taal naar keuze. Hiermee kreeg je een rondleiding door het celgebouw, wat heel spectaculair was. Na de rondleiding zijn we weer op de boot gestapt richting Pier 33.

We zijn doorgelopen naar Pier 39, waar de wilde Californische zeeleeuwen hun vaste stek hebben. Hier wordt een flink slaatje uit geslagen want de gehele pier is omgetoverd tot een toeristische trekpleister. Na de zeeleeuwen hebben we vooraan Fisherman's Wharf een stel fietsen gehuurd, want we wilden graag de Golden Gate Bridge zien. De weg was "traffic free and mostly flat" zei de verkoopster. Niets bleek minder waar toen we een enorm steile helling moesten trotseren terwijl de auto's langs ons heen raasden. Onderweg begon het mistig en fris te worden en toen we bij de Golden Gate Bridge waren was hij nauwelijks zichtbaar. We besloten toch maar om er helemaal overheen te fietsen (Inge met lange broek en trui). Toen we de fietsen hadden terug gebracht hebben we onze wandeling door Chinatown voortgezet. Hier hebben we bij Walgreens Pharmacy een paar keelsnoepjes en anti-flu drankjes gescoord, want Inge liep zo te kuchen dat ze bijna tussen de zeeleeuwen kon gaan liggen en niemand het verschil zou horen. Hierna hebben we in een zijstraat van Union Square gegeten (een lekkere burger). Daarna was het plan om een bioscoopje te pakken in Japantown, vlakbij ons hotel. Helaas draaide er geen leuke film, dus zijn we maar terug gegaan naar het hotel.