Dag 4 - Monterey, Highway 1, Big Sur en San Simeon - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 4 - Monterey, Highway 1, Big Sur en San Simeon - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Monterey, Highway 1, Big Sur en San Simeon

Door: Inge Kroesemeijer & Rick Melman

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 September 2017 | Verenigde Staten, Big Sur

We zijn met de auto langs de kust in Monterey begonnen en hebben de hele kust lijn gevolgd. Deze weg noemen ze de 17 mile drive en is gelegen in een besloten gemeenschap, waardoor je ook 10 dollar toegang moet betalen om er te mogen rijden. Onderweg zijn er verschillende stops waar je kan genieten van de stranden en de rotsen zoals Seal's Rock en The Lone Cipress. Na de 17 mile drive zijn we weer de Highway 1 op gegaan om door te gaan naar Big Sur. Big Sur is niet echt een bestemming op zich, maar het gaat vooral om het uitzicht onderweg. Eenmaal bij het 'eindpunt' aangekomen hebben we even een stop gehouden en wat gegeten en gedronken in de Big Sur Lodge.

Omdat de Highway 1 gedeeltelijk was ingestort moesten we dezelfde weg weer helemaal terug naar Monterey en daarna via de Highway 101 richting San Simeon. Onderweg op de Highway 101 zijn we even gestopt bij Starbucks om even bij te tanken van de lange rit. Daarna was het nog zo'n 2 uur tot San Simeon. Toen we er bijna waren moest Inge natuurlijk plassen, en zijn we gestopt bij Jack Creeks Farm. Een familie boerderij met een winkel die onder andere honing verkocht. Daar zijn we gestopt en gelijk maar honing gekocht voor onze zere keeltjes (inmiddels is Rick ook begonnen met kuchen). Toen weer op naar San Simeon waar we de wilde zeeolifanten wilden zien, maar helaas hebben we deze nog niet ontdekt. Eenmaal aangekomen bij ons hotel hebben we lekker gegeten en daarna zijn hebben we een start gemaakt aan deze blog (we hadden eindelijk de juiste stekker voor de laptop) terwijl we America's Ninja Warrior keken op de flatscreen tv. Daarna zijn we heerlijk in slaap gevallen op het kingsize bed. We hadden deze dag ook ruim 6 uur gereden met de auto, vandaar dat we best moe waren.