Dag 6 - Morro Bay, Malibu Beach, Santa Monica Pier - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 6 - Morro Bay, Malibu Beach, Santa Monica Pier - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Morro Bay, Malibu Beach, Santa Monica Pier

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg namelijk van San Simeon naar Los Angeles.
Na de zeeolifanten gezien te hebben in San Simeon wilden we ook de wilde zeeotters zien die in Californië leven. De Amerikaanse dames die we gisteren hadden ontmoet haddens ons vol enthousiasme verteld over de zeeotters van Morro Bay. Eenmaal daar konden we wel zeehonden horen, maar zagen we geen zeeotters omdat deze gewoon te ver weg zaten van de pier. Helaas hadden we vanwege de lange trip geen tijd om een kajak te huren in Morro Bay om dichterbij te gaan kijken. Dus moeten we ooit maar een keer terug komen! Op de pier was wel een privé aquarium van een van de winkeliers. We besloten om voor 3 dollar het aquarium in te gaan, want we dachten dat zij misschien wel zeeotters hadden. Eenmaal binnen bleek dat ze alleen zeehonden hadden in te kleine hokken en vissen in troebele aquaria. Achteraf hadden we dus nogal spijt dat we zo’n dieronvriendelijk aquarium hadden gesponsord. Na deze tegenvaller zijn we weer verder op weg gegaan richting Santa Barbara. In Santa Barbara hebben we gepicknickt bij de missie van Santa Barbara met verse aardbeien die we onderweg van een boer hadden gekocht. Daarna zijn we doorgereden naar Malibu Beach waar je gelijk aan het strand (gratis!) kan parkeren. Hier hebben we onze handdoek neergelegd zodat we even konden chillen aan het strand. Inmiddels ging de zon al bijna onder en besloten we om door te gaan naar de Santa Monica pier. De 90’s kids onder ons kennen deze pier met kermis wel van het bekende kindertv programma Rocket Power. Maar ook is op dit strand de tv serie Baywatch opgenomen. Helaas kun je daar maar parkeren tot 8 uur in de avond en was het inmiddels al half 7. Ondanks de kosten van 12 dollar hebben we toch maar de auto hier geparkeerd en zijn we de pier op gelopen. Gelukkig was deze kermis, anders dan in Santa Cruz, wel open. Op de pier hebben we genoten van een mooie zonsondergang en hebben we een rondje gemaakt in het reuzenrad. Daar hadden we een nog mooier uitzicht over Los Angeles. Helaas moesten we om 8 uur de auto weghalen, terwijl de kermis nog in volle gang was. In het hotel was er wel een heerlijk verwarmd zwembad (als de zon onder is, is het namelijk best fris in Californië vanwege de zeewind), en hebben we de avond afgesloten met een duik in het zwembad & hottub.