Dag 15 - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 15 - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Mammoth Lakes

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

25 September 2017 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Mammoth Lakes staat op het programma voor vandaag, ongeveer 4 uur rijden vanuit Death Valley. Dit is in de wintermaanden een heel bekend en geliefd skigebied. Wij waren gekleed in onze korte broeken en t-shirts, maar onderweg zagen we al enkele besneeuwde bergen en daalde onze temperatuurmeter in de auto behoorlijk. Bij het inchecken in het hotel ‘Alpenhof’ vroeg de receptioniste ons ook lachend of we soms vanuit Death Valley waren gekomen. Het verschil in temperatuur kwam voornamelijk door het hoogsteverschil van 800 feet. Ook moesten we al het voedsel uit onze auto halen, want er leven hier beren die niet te beroerd zijn om auto’s open te breken voor het eten. Doe je dit niet, dan kun je hiervoor zelfs een boete krijgen. Na ons even omgekleed te hebben in lange broeken en vesten gingen we naar het Devils Postpile National Monument (dat is een National Park). Het is echt een super mooi gebied met bossen en heide en besneeuwde bergen, hoge bomen, riviertjes en zelfs een mooie waterval: Rainbow Falls. We werden wel nog een keer gewaarschuwd voor beren, want dit park behoorde tot hun leefgebied. Het was een leuk stukje lopen naar de waterval (1.5 mile) en onderweg zijn we gelukkig geen beren tegengekomen, maar wel herten en eekhoorns. Het gebied waar we liepen was wel aangetast door een enorme brand in 1992 en was behoorlijk kaal op sommige plekken. De bomen stonden wonder boven wonder nog wel rechtop maar hadden geen takken, bast en bladeren meer. Onderweg kwamen we maar een paar keer mensen tegen. De Amerikanen zijn heel vriendelijk en ookal vraag je er niet om, ze informeren je met alle liefde hoe ver het nog lopen is tot een mooie plek, en in dit geval dat er veel herten in de rondte liepen. Na de 3 mile gelopen te hebben was het al 6 uur dus zijn we met de auto nog een stukje terug gereden naar het daadwerkelijke Devils Postpile. Dit is niet echt een herdenkingsmonument maar een natuurwonder, dat federaal beschermd wordt omdat het behoort tot een national park. Het is een rotsformatie die is ontstaan door langzaam afgekoelde lava. Om half 7 werd het steeds sneller donker dus zijn we weer in de auto gesprongen op weg naar een pizzeria/sports bar in Mammoth Lakes. Ondanks de ‘twitter-rel’ van president Trump met de NFL in verband met het Amerikaanse volkslied (https://www.usatoday.com/story/sports/2017/09/30/trump-tweets-important-nfl-players-stand-anthem/720385001/), zat de pizzeria vol met Amerikanen die de football wedstrijd tussen de Arizona Wildcats en de Dallas Cowboys wilden bekijken. Onder het genot van een “giant pizza” hebben wij ook een stuk van de wedstrijd meegekeken. De spelregels zijn ons niet helemaal duidelijk maar alsnog is de ruige sport leuk om naar te kijken. De pizza was inderdaad gigantisch waardoor we nog zeker 1/3 stuk hebben overgehouden voor de lunch van morgen. Moe maar voldaan gingen we terug naar het hotel. In dit hotel was er in plaats van de gebruikelijke airconditioning een soort straalkacheltje neergezet. Gelukkig viel het nog enigszins mee en werd het ‘maar’ -1 graad Celcius die nacht.