Dag 14 - Las Vegas, Stovepipe Wells, Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 14 - Las Vegas, Stovepipe Wells, Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Las Vegas, Stovepipe Wells, Death Valley

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

24 September 2017 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Het is tijd om Las Vegas te verlaten en op weg te gaan naar Death Valley (de woestijn). Maar ’s ochtends zijn we eerst nog naar het oude centrum van Las Vegas gereden: Fremont Street. Hier hebben we even rondgelopen. De sfeer op Freemont Street is iets rustiger en gemoedelijker dan op de Strip. De straat is overdekt met een soort luifel van neonlampen waardoor je de lucht niet kan zien, het schijnt ’s avonds echt indrukwekkend te zijn maar helaas hebben we dat niet meegemaakt. Op Freemont street hebben we geluncht op een terras tegenover Heartattack Grill, Guiness wereldrecord houder vanwege het feit dat ze de burger met de meeste calorieën ter wereld verkopen (9.983 calorieën). Tijdens het eten konden we kijken naar mensen die zichzelf wogen op de enorme weegschaal voor het restaurant. Degene die meer dan 350 lbs (+/- 150 kilogram) weegt mag namelijk gratis eten bij the Heartattack Grill. Na de ‘oude strip’ bezocht te hebben moesten we nog èèn ding doen voordat we weg konden: op de foto gaan met het bekende welkomsbord van Las Vegas. Dit is natuurlijk enorm toeristisch dus stond er een bijpassende lange rij. We hebben netjes in de rij gewacht zodat we een leuke foto hadden. Na de foto zijn we op weg gegaan naar Death Valley. Om hier te komen gingen we over allerlei soorten berg weggetjes en kwamen we langs Area 51. Area 51 is een gebied waar -vaker dan in andere plaatsen in Amerika- buitenaardse activiteiten worden waargenomen. Hier was ook het zogenaamde Alien Center, een shop waar je allerlei soorten souvenirs kon kopen, kon tanken en gebruik kon maken van de restrooms. Daarna zijn we doorgereden naar Death Valley waar de tempratuur al een stuk aangenamer was (in Las Vegas stond namelijk de laatste dagen een heel koud windje). Na het inchecken bij ons hotel in Stove Pipe Wells, zijn we nog even door Death Valley gereden naar het Zabriskie Point, wat een heel mooi uitzicht heeft met zonsondergang. Na de zonsondergang gingen we weer terug naar het hotel (en heeft Inge eindelijk in de Camero gereden). Omdat er geen restaurants in de buurt zaten –het heet hier niet voor niets Death Valley, het is echt een uitgestorven gebied- hebben we in het restaurant van het hotel gegeten. Het eten was prima maar vooral de mojito’s waren heel lekker. Na het eten was er verder niets te beleven, was er ook geen wifi op de kamer en zeer slechte TV ontvangst, dus zijn we maar vroeg gaan slapen!