Dag 16 - Yosemite National Park, Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 16 - Yosemite National Park, Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Yosemite National Park, Sonora

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

26 September 2017 | Verenigde Staten, Sonora

Vanochtend was het behoorlijk koud, omdat het gevroren had in de nacht. Na ontbeten te hebben in het hotel zijn we vroeg in de auto gestapt om naar Yosemite National Park te gaan. Dit park staat vooral bekend om de gigantische bomen en rotsen. Het is echt een enorm park, waar ook weer beren rondlopen, dus hebben we eerst maar even (vroeg) geluncht met de overgebleven pizza aan een prachtig blauw meer. Helaas was de weg waar de hele grote bomen staan (Mariposa Grove) gesloten in verband met restauratie werkzaamheden. Na die kleine teleurstelling zijn we naar de Yosemite Falls gegaan hier en kwamen onderweg een aantal herten tegen en een heleboel toeristen. Er waren gelukkig in Yosemite nog twee andere plekken waar de Sequoia bomen staan: Tuolumne Grove en Merced Grove. Het verschil is dat in die twee plekken ongeveer maar 20 Sequoias staan, terwijl er op Mangrove Grove (wat dicht was) wel 150 van die bomen staan. Bovendien moet je in de Tuolumne en Merced Grove een afdaling maken van 150 meter (en daarna weer omhoog natuurlijk). Met goede moed gingen we op weg naar Merced grove. Het was vanaf de parkeerplaats zo’n 1.5 mile lopen tot aan de grote bomen. Dit was niet zo erg, want in eerste instantie gingen we bergafwaarts. Het was wel verbazingwekkend rustig, terwijl het in de rest van Yosemite zo druk was de hele middag. Het ging ook al een klein beetje schemeren, dus was Inge wel een klein beetje bang om beren tegen te komen. Gelukkig kwamen we even later nog wat mensen tegen. We werden geïnformeerd dat het nog zo’n 10 minuten lopen was tot de grote bomen, maar hoewel goedbedoeld bleek die informatie niet helemaal te kloppen. In Merced Grove hebben we drie plekken gezien waar de hele grote bomen stonden en deze hebben we bewonderd en gefotografeerd. Nu gingen we weer terug naar boven wat een behoorlijke steile klim was maar we hebben het toch voor het donker weer gehaald. Eenmaal aangekomen bij de auto gingen we onze weg weer vervolgen naar Sonora om te overnachten. Toen we daar kwamen was het al half 9 en waren er geen restaurants meer open in de buurt. Daarom hebben we gegeten bij het restaurant van het hotel. De kaart was verassend uitgebreid, en daar waren we wel blij mee want inmiddels hadden we het een beetje gehad met hamburgers en sandwiches als avondeten. Rick heeft toen een keer steak genomen en Inge had Indiase biryani. We waren al te laat om nog te kunnen zwemmen bij het hotel, dus zijn verder gegaan met het bijhouden van dit blog!