Dag 11 - Sedona, Williams, Tusayan, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 11 - Sedona, Williams, Tusayan, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Sedona, Williams, Tusayan, Grand Canyon

Door: Inge Kroesemeijer & Rick Melman

Blijf op de hoogte en volg Rick

21 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag zouden we vertrekken van Sedona naar de Grand Canyon (Tusayan). Dit zou een niet heel lang ritje worden want deze zou 2 ½ uur in beslag nemen. Hierdoor besloten we om eerst even lekker uit te slapen. Tijdens het ontbijt kwamen we in het hotel een folder tegen van Bearizona, een wildpark in de plaats Williams. Williams lag ook nog op onze route naar Grand Canyon, dus waarom zouden we niet even langsgaan? Bearizona is een soort Safaripark Beekse Bergen, een wildpark waar je met je eigen auto doorheen moet rijden en een wandelgedeelte. Het verschil is dat in Bearizona alleen dieren zaten die gered waren uit de lokale omgeving. Ze hadden daardoor allerlei wilde dieren die in Amerika leven zoals beren, wolven en bizons. Dit was een hele leuke ervaring omdat de wolven echt voor en langs onze auto renden en de beren net werden gevoerd toen we kwamen, waardoor we ze van heel dichtbij hebben kunnen bekijken. Ook hebben we in dit park otters kunnen zien, dat maakte de teleurstelling van Morro Bay Californië weer goed. Na het wildpark reden we door naar Tusayan. Daar hebben we onze koffers in het hotel neergelegd en zijn we doorgereden naar Grand Canyon National Park. Hier hebben we vanaf verschillende viewpoints de zonsondergang bekeken. Zo hebben we al een mooi voorproefje gehad van wat we tijdens onze helikoptervlucht morgen zullen zien. Om zeven uur was het echter al bijna helemaal donker in de Grand Canyon en zijn we teruggereden om in Tusayan te gaan eten.

• 23 September 2017 - 18:32

Piet:

rick en inge ik hoop dat jillie genieten van deze geweldige vakantie .en nog veel plezier