Dag 3 - Huurauto ophalen, Santa Cruz en Monterey - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 3 - Huurauto ophalen, Santa Cruz en Monterey - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Huurauto ophalen, Santa Cruz en Monterey

Door: Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Om de hoek bij ons hotel in San Francisco zat West City Mall: een winkelcentrum met allerlei Japanse winkels en restaurants. Helaas waren alle winkels dicht, maar er was wel een bakkertje open. Een schattige bediende heeft ons voorzien van heerlijke walnut&creamcheese en pesto&cheese broodjes. Na het ontbijt hebben we een Uber besteld om ons naar het vliegveld te brengen, om daar onze huurauto op gaan halen. Helaas kregen we daar te horen dat onze gereserveerde en vooraf betaalde auto (Ford Mustang) niet beschikbaar was. Dit hield in dat we óf voor onbekende tijd moesten wachten óf een alternatief mochten nemen. De man aan de balie kwam echter niet met goede alternatieven (slechts ‘normale’ Europese auto's). Daarop vroeg Rick of ze nog wel de Chevrelot Camaro SS hadden. Daar hadden ze er nog één van, en zo konden we toch nog op pad met een echte Amerikaanse Chevy.
Op weg naar Monterey besloten we een tussenstop te maken bij Santa Cruz. Santa Cruz is een surfstadje met een (permanente) kermis aan het strand. Eenmaal daar aangekomen bleek die leuke kermis in het naseizoen alleen in het weekend geopend te zijn (wij waren er ’s woensdags). Helaas was het ook behoorlijk fris door de wind en het ontbreken van een zonnetje. We hebben een rondje gelopen en het enige dat open was, was de mini golf baan. We waren er nu toch en besloten om te gaan mini golfen. Na de overwinning van Rick met 2 punten verschil gingen we maar even wat eten bij een Mexicaan aan de overkant. Na gegeten te hebben, vervolgden we onze weg naar Monterey, helaas hebben we toen een tijdje in de file gestaan.
Eenmaal bij Monterey aangekomen besloten we om even de stad nog in te gaan en daar avond te eten. We dachten “dat lopen we wel even” maar toen de stoep ineens veranderde in snelweg zijn we toch maar teruggelopen en hebben we de auto gepakt. Aan de Cannery Row (vroeger stonden hier fabrieken waar sardientjes werden ingeblikt) hebben we gezellig samen aan het water een pizza gegeten.