Dag 1 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 1 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 1 - San Francisco

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een vlucht met KLM van ongeveer 11 uur en een uur vertraging waren we eindelijk geland op het vliegveld in San Francisco. Nadat we gecontroleerd waren (wat ongeveer een uur in beslag nam) hebben we een taxi besteld naar onze eerste hotel Kabuki. In het hotel hebben we onze koffers achtergelaten en zijn met de rugtas gaan lopen. Ons hotel was gelegen in Japantown en vanuit daar was het 20 minuten lopen naar Alamo Square Park, waar de Painted Ladies staan (Victoriaanse huizen in allemaal verschillende kleuren). Hierna zijn we richting Union Square gelopen en kwamen we tijdens het wandelen nog meer mooie gebouwen tegen zoals de City Hall en Opera House. Op Union Square staat een groot filiaal van het warenhuis Macy's (soort V&D/Bijeenkorf) en daar hebben we 's avonds op de 7e verdieping gegeten gegeten bij de Cheesecake Factory. De eerste doggybag was een feit, want de porties bij Cheesecake Factory zijn mega groot en machtig! Nadat we gegeten hadden, wilden we doorlopen naar Chinatown. Toen we bij Dragon's Gate waren aangekomen begon het te regenen en te onweren. We besloten om het maar voor gezien te houden en zijn naar het hotel gelopen (op de kaart leek dat veel dichterbij dan het daadwerkelijk is). Eenmaal aangekomen bij het Hotel waren we zo uitgeteld dat we direct in slaap vielen om 9 uur. Misschien maar beter, want we hadden een drukke planning voor dag 2 in San Francisco.