Dag 5 - San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 5 - San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 5 - San Simeon

Door: Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 September 2017 | Verenigde Staten, San Simeon

We hadden een extra nacht in San Simeon ingepland zodat we vanaf San Simeon omhoog konden rijden naar Big Sur (en weer terug). Deze rit zou heen en weer ongeveer 4 uur in beslag nemen volgens het reisbureau. 's Ochtends rond 10 uur vertrokken we en nog geen 10 minuten later hadden we Elephant Seal Beach gevonden. Dit is een strand waar wilde zeeolifanten (soort grote zeehonden) samenkomen om o.a. te relaxen. Om 11 uur zaten we aan een heerlijk ontbijt in Ragged Point. Ragged Point is een uitzichtpunt in de Big Sur met een bijzonder mooi uitzicht over de rotsen. Hierna was het plan om nog minimaal een uur langer omhoog te rijden, maar de weg was al eerder afgesloten dan we hadden verwacht. Om 12 uur waren we dus alweer terug in San Simeon. We zijn toen naar Hearst Castle gereden, volgens alle reisgidsen de onmisbare stop die je moet maken in San Simeon. Het is een extreem luxe kasteel dat ooit is neergezet door een rijke krantenmagnaat. Wij besloten echter dat het niet aan ons was besteed. In plaats daarvan hebben we door de buurt gereden van Cambria, door de straten vol grote typisch Amerikaanse huizen. We hebben ook nog een paar strandwandelingen gemaakt, maar de wind maakte het wel erg koud ondanks het zonnetje. Ons hotel had ook een buitenzwembad achter glas, waar we even in de zon hebben gezeten. 's Avonds hebben we weer in het restaurant van het hotel gegeten, aangezien dit volgens Google het beste restaurant in de buurt was. Ook hebben we bij het kampvuur op het strand gezeten welke het hotel elke avond aansteekt. Hier hebben we een leuk stel Amerikanen ontmoet en even zitten kletsen: een oma en een kleindochter die ook op vakantie waren in Californië. Zij hadden een aantal leuke tips voor de rest van onze trip. Voorlopig was dit ons laatste rustige dagje, want morgen gaan we op weg naar Los Angeles.

• 16 September 2017 - 18:51

Nikki:

Super leuk om te lezen welke dingen jullie tot nu toe al hebben gedaan! En wat een dikke bak rijden jullie, haha!! Jammer van de verkoudheid, hopelijk is dat gauw weg. Die foto van jullie samen bij de fietsen in San Fransisco met de (mistige) Golden Gate bridge op de achtergrond vind ik heel mooi. Geniet ervan samen! Liefs Nikki

• 17 September 2017 - 11:52

Frans K:

Mooi gebied ,zeer de moeite waard dus !
    Veel plezier nog daar .

• 17 September 2017 - 12:01

Frans K:

Californie is een van de mooiste staten van Amerika.
    Ooit ontdekt door de Spanjaarden ,vandaar de oude Spaanse benamingen.
    Gave bak trouwens , vrijheid kennen ze daar wel,zonder beperkingen over auto,s