Dag 7 - Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Studio City, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 7 - Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Studio City, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Universal Studios Hollywood

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

17 September 2017 | Verenigde Staten, Studio City

Vandaag zijn we naar Universal studio’s Theme Park geweest. Ons hotel was gelegen in Studio City, dus vlakbij het pretpark op zo’n 15 minuten afstand met de auto. Vanuit het hotel hadden we een gratis shuttle bus die ons voor de ingang van het pretpark heeft afgezet. De eerste rij begon al vóór de ingang, want je spullen worden gescand en je moet door de metaaldetectorpoortjes (zoals op het vliegveld) voordat je naar binnen mag.
Sinds 2016 is in het park “the wizarding world of Harry Potter” geopend, waar groots mee geadverteerd wordt. We besloten dus om eerst de Harry Potter wereld te verkennen omdat de rijen voor deze attracties later op de dag steeds langer worden. Toen we bij de meest populaire attractie aankwamen bleek dat onze rugtassen in een kluisje moesten worden gestopt. Deze kluizen zjin best high tech want die worden beveiligd met je vingerafdruk. Helaas waren er weer genoeg mensen die de borden niet lezen, en zodra wij een kluisje toegewezen hadden gekregen met de vingerafdruk van Rick maakte een man de kluis open en stopte zijn spullen erin. Dat was niet zo slim, want nu kon de man zelf niet meer bij zijn spullen. Toen moesten we dus eerst de kluis weer open maken en toen voor de derde keer opnieuw in de rij om een kluisje te zoeken voor onze spullen. Nadat onze tas eindelijk was opgeborgen konden we in de rij gaan staan voor de achtbaan, waar de wachtrij inmiddels al was opgelopen tot minimaal 60 minuten. De wachtrij was wel leuk versierd waardoor het leek alsof je echt in Zweinstein was en door het kantoor van Professor Perkamentus liep. De attractie zelf was een soort 4-d achtbaan. Dit houdt in dat je groot tvscherm voor je krijgt en het karretje meebeweegt met de beelden op het scherm. Ook waren er grote spinnen en dementors als poppen nagemaakt. Al met al was de attractie zeker het wachten waard. Hierna gingen we in “the flight of the Hyppogriff”, maar toen we erin zaten leek het wel een kinderachtbaan haha.
Na de achtbaan hebben we even wat gegeten tussendoor en besloten we om de studio tramtour te doen aangezien de tour ongeveer een uur duurt. Dit was de allereerste attractie van Universal Studio’s waar het hele park omheen is gebouwd. In de tour zijn we langs diverse soundstages gereden waar Amerikaanse TV shows worden opgenomen zoals Will & Grace. Ook zijn in de tramtour 360 3d attracties opgenomen van King Kong en Fast and Furious. Het leek alsof we met de tram door Skull Island’s regenwoud reden en King Kong met dinosaurussen vocht. Ook reden we door het immense decor waar nog steeds films worden opgenomen. Zo is er een decor van New York, een Mexicaanse stad, een oude stad in het wilde westen en een surfstadje, compleet met de haai van Jaws.
Na de studiotour zijn we in de rij gaan staan voor the Mummy achtbaan. Toen we al een half uur in de rij hadden gestaan ging de attractie stuk en werd de wachttijd nog langer. De sales afdeling van Universal was wel zo slim om een foodcart in de wachtrij te plaatsen, dus de churros en chips gingen als warme broodjes over de toonbank. Gelukkig was het technische probleem al binnen een kwartier verholpen. The Mummy the ride is een snelle achtbaan in het donker, welke ook achteruit rijdt.
Na de rit in de mummy waren we de lange wachtrijen wel zat en zijn we bij Jurrasic Park in de “Single Riders” rij gaan staan. Dit is een aparte rij waarin je groep wordt opgesplitst en ‘gebruikt’ wordt om lege plekken in de karretjes op te vullen. In plaats van 70 minuten was onze wachttijd daardoor 10 minuten, maar zaten we helaas niet naast elkaar. Jurassic park the ride kan je vergelijken met een boomstamattractie of Splash. Na dit ritje waren we goed nat geworden (vooral Inge die zat voorin en aan de zijkant van het bootje).
Hierna zijn we richting de Transformers 4d attractie gelopen. En de single riders wachtrij was ons wel goed bevallen, dus gingen we ook bij deze attractie in de singles line. Toen waren we weer snel aan de beurt. Dit was ook weer een 4d attractie, en achteraf hadden we er ook geen uren voor willen wachten.
Toen was Krustyland van de Simpsons aan de beurt. Aan de buitenkant kon je niet zien wat voor attractie het was, maar ook dit was weer een 4d rit. We zaten dus in een attractie in een pretpark, waarin je op het scherm in een achtbaan zat in een pretpark in the Simpsons, hoezo ingewikkeld. Een echte achtbaan hadden we waarschijnlijk leuker gevonden.
De laatste attractie die we nog moesten doen was de minions attractie. Ook dit was weer een 4d rit waarin we met een bijzondere laserstraal werden omgetoverd tot minions en het trainingsparcour moesten doorstaan. Helaas ging er aan het einde van de rit iets mis en werden we door de omkeerstraal weer terugveranderd in mensen.
The Walking Dead attractie was ook nog geopend maar Inge durfde er niet in (de zombies lopen los door deze attractie, ieek).
Er zou ook een Shrek attractie moeten zijn in het park, maar helaas hebben we deze niet gevonden en werd hij niet aangegeven op de borden. Wel is Universal bezig om het park uit te breiden met een Kung Fu Panda attractie, dus misschien was daarom de Shrek attractie niet bereikbaar.
We hadden het nu wel allemaal een beetje gezien en gingen met de laatste shuttle bus terug naar het hotel.

• 21 September 2017 - 09:05

Ada:

ha ha na 7 dagen eindelijk ontdekt dat ipad niet echt werkt, nu op computer wel.
    Ga vanavond heerlijk jullie verslagen en foto's lezen en bekijken.
    geniet nog maar heerlijk xxx

• 21 September 2017 - 13:02

Ada:

inmiddels 1 uur hier dus even eten en gelijk even alles lezen en kijken van jullie
    Prachtig allemaal en wat een gave foto's
    Het is zeker geen rust vakantie
    Ben benieuwd naar het volgende blog