Dag 9 - San Diego, Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 9 - San Diego, Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 9 - San Diego, Tucson

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 September 2017 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag verlaten we Californië en rijden we landinwaarts naar Tucson. Dit is een rit van 411,7 mijl (6,5 uur als je het rechtsstreeks zou rijden) en een van de langste ritten in onze roadtrip. Toch wilden we ’s ochtends nog heel even naar Balboa park in San Diego. Dit is een aangelegd park in het midden van San Diego waar heel veel musea en ook de San Diego Zoo zijn gelegen. Nadat we een frisse neus hadden gehaald in het park zijn we begonnen aan de lange autorit. We rijden het kustgebied uit en gaan de woestijn tegemoet, en dat is te merken! De temperatuurmeter is tijdens de rit gestegen van 76 graden Fahrenheit (zo’n 24,4 graden Celcius) naar 100 graden Fahrenheit (30 graden Celcius) en de frisse zeewind heeft plaatsgemaakt voor een hete woestijnwind. Ook het landschap verandert en wordt steeds dorrer (afgezien van de geïrrigeerde landbouwvelden) en zodra we de staat Arizona binnen waren gereden zagen we overal langs de weg de beroemde Saguaro cactussen, die wel 5 meter hoog worden. Rond half 7 in de avond kwamen we aan bij ons hotel in Tucson. Ons hotel was helemaal gebouwd en ingericht naar Mexicaanse stijl. Er was ook een Mexicaanse Grill & Bar in het hotel, waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna hebben we nog lekker even gezwommen in het buitenzwembad van het hotel; het was toen nog steeds 30 graden buiten.

• 21 September 2017 - 19:34

Pa:

pa heeft ook alles gelezen top