Dag 13 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu Dag 13 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rick Inge - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Las Vegas

Door: Rick Melman & Inge Kroesemeijer

Blijf op de hoogte en volg Rick

23 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

We lagen gisteren laat in bed, dus kwamen er vandaag ook wat later uit. Daarna zijn we lekker in het bubbelbad gegaan. Wat later in de middag gingen we weer op pad richting de ticketshop want we wilden ook graag een ‘magic show’ zien oftewel een illusionist. We waren op zoek naar een show met de grote verdwijntrucs en Vegas showassistentes. Er werden ons verschillende shows aangeraden: David Copperfield of Mat Franco. We hadden ons niet echt verdiept in de artiesten, dus kozen we voor de laatste. We hadden nog wel even tijd voor de show begon, dus zijn we het winkelcentrum ingedoken dat hoort bij het Hotel Caesars Palace. Behalve de dure shops van Gucci, Prada en Chanel was daar namelijk ook een filiaal van the Cheesecake Factory te vinden. In San Francisco hadden we daar al cheesecake geproefd, maar de kaart was zo uitgebreid dat we nog wel een stuk wilden proberen! Het hotel, casino en winkelcentrum van Caesars Palace zijn helemaal ingericht alsof het uit de Romeinse tijd komt, compleet met nep Trevi Fontein. Bijna alle hotels op de strip hebben zo hun eigen thema. Het Paris hotel heeft een replica van de Eiffeltoren en Arc de Triomph, het New York hotel heeft een replica van het vrijheidsbeeld en Empire State Building en the Venetian bevat van binnen grachten en gondels zoals in Venetië. The magic show waar wij naartoe gingen was in het theater van The Linq hotel. De illusionist Mat Franco was de winnaar van de Amerikaanse tv-show America’s Got Talent. We waren wel een beetje misleid door de ticket shop, want Mat Franco doet geen grote verdwijntrucs, maar meer kaarttrucjes waarbij hij de hulp van mensen uit het publiek inschakelt. Deze trucs zijn waarschijnlijk wel moeilijker dan de grote trucs want er waren geen decorstukken waarachter hij dingen kon verschuilen. Het was een hele leuke show met humor en goede trucs! Wij waren in ieder geval onder de indruk. Na de show hebben we een klein gokje gewaagd in de casino’s van Vegas. Helaas zijn we geen miljonair geworden! Ook hebben we ontzettend veel en ver gelopen om alle hotels van binnen te zien. Het lijkt op de kaart zo dichtbij, maar in werkelijkheid duurde het zo’n 2 uur om van het laatste hotel op de strip het Four Seasons Hotel terug te lopen naar ons hotel dat in een zijstraatje van de strip lag. Bovendien zijn de looppaden in de casino’s zo aangelegd zodat je heel moeilijk de uitgang kunt vinden als je eenmaal binnen bent. De hotels doen er werkelijk alles aan om te zorgen dat de mensen hun geld uitgeven. Zo verkopen de shops in de hotels ook water en andere versnaperingen, maar zetten ze er geen prijs bij. Toen we er bij de kassa achterkwamen dat een halve liter water 5 dollar exclusief sales tax kostte, hebben we daarvoor vriendelijk bedankt en het flesje lekker teruggezet. Las Vegas is altijd heel toeristisch en druk en daar wordt flink van geprofiteerd, maar je krijgt er wel 24 uur per dag entertainment voor terug!

• 27 September 2017 - 08:04

Ada:

wat leuk weer om het e.e.a. te lezen
    het blijft heel indrukwekkend, veel plezier nog